A kidnapped bride. A distraught hero. Odysseys through surreal worlds. Menandros and Thaïs are freshly married, but the wedding day ends bloodily. Thaïs is abducted by pirates. Searching for her, the bridegroom becomes a bloodthirsty monster, his horse grows wings, a witch promises him to another woman, King Xerxes unmans him, but everything comes to an happy end. Or does it?