Andrei is a Romanian student who attends a course in foreign languages at University. Every evening he works in a pizzeria and, when called, to the police station where he translates interceptions of his countrymen. He does everything it takes to keep a promise he made to his girlfriend, that in some way he would gain the residence permit to let her come to Italy. His University tutor puts him in touch with a friend of her who wants to translate the diary of her German husband who died recently. With this delicate task, Andrei is catapulted into a world that he has not even dared to dream.