Bridget Jones is back! Fortysomething and realising her life has not quite worked out as planned, she decides to focus on her job as a top news producer after having broken up with Mark Darcy. For once, Bridget seems to have everything completely under control. Who needs a husband and child when surrounded by friends and enjoying a highly successful career? Her love life takes a turn when Bridget meets a dashing American named Jack, a suitor who is everything which Mr. Darcy was not. In an unlikely twist she finds herself pregnant being uncertain as to who the father is, Jack or Darcy. In the third instalment of the Helen Fielding franchise, Bridget once again finds herself confronted with life’s little challenges.