We are in the service of the free medical centre at Avicenne Hospital in Bobigny. Assisted by a psychiatrist, the general practitioner often speaks in English, trying, under no illusion, to repair bodies and minds. How are these beaten, starving, traumatised people to be helped using medicine’s inadequate means? Over time, tensions appear between Dr. Geeraert and his administration, as his medical certificates affect the administrative procedure and access to free care.