The story revolves around Laura and Kate Barlow, two young spiritualist sisters who wind up their tour of Europe in Paris in the late 1930s. Running on empty, and having to face up to the competition posed by new practices, they meet André Korben, an influential film producer. Both visionary and controversial in equal measure, he has bought the biggest film studio in France, and draws his inspiration from American techniques, thanks to which his company avoids totally succumbing to the crisis. In order to put his scepticism to the test, and purely for the fun of it, Korben organises a private séance with the girls: he ends up being totally shocked. Bowled off his feet, he offers them an annual contract at his company to carry out some ambitious tests... He thinks to himself that if cinema is going to survive, it must be groundbreaking and take people by surprise: he tells himself he can make the first genuine ghost movie. But it isn’t long before Laura realises that Korben has other, more secretive reasons for hiring them. Together, they end up forming a strange family with increasingly blurry connections...