On The Milky Road unfolds as a three-part narrative recounting three periods in the life of a man: his time as a lucky milkman during the war, perilous escapades and blossoming romance with the woman he loves (Bellucci), and his later life as a monk, looking back over the tumultuous past - both his and his country’s. Two-times Palme D'Or winner Emir Kusturica directs and stars in this story of love and war, rich in emotion, comedy and adventure.