100 years ago the grandparents of the director Peter Entell fled the war and massacres in Ukraine. Today, Entell confronts the same destructive nationalism in which people kill in the name of their motherland, their flag, their culture, their religion. The memory of the atrocities suffered by the Jews, the Muslim Tatars of Crimea, the Orthodox, are transmitted from generation to generation, and with it the poison of hatred… this hatred that prevents turning the page on the horror.