The film tells the story of the separation of Marie and Thierry, who break up after living together for ten years. She bought the apartment they live in with their children but he’s the one who completely renovated it. As Thierry can’t afford to find somewhere else to live, they are forced to remain living together. On the day of reckoning, each tries to hold on to what they think they contributed to their life together.