A young Bulgarian digs out her dead granddad secret police file to unravel the past and find the answer why had the Socialist idea failed. She is fed up with the hypocrisy of modern Bulgarian Socialists, who continuously advocate a social well fare system, while driving her country to catastrophe in the last 25 years. At the same time, the Socialist idea abroad has moved on. Like most of Bulgaria’s youth, banished into exile, she found a living in London – the city her granddad adored but never visited. The granddad, a philosopher and an anglophile had sympathized with the Socialist idea in the early 1920’s but later on, seeing the damage of the left propaganda in 1944, he had fled to the mountains to join massive opposition movement called “Goriani”. In a semi-mystic dialogue with him, visualized with fanciful animated sequences she restores the collective memory of generations so far apart.