„There‘s something going on inside the government that‘s really wrong.“ Edward Snowden is a conscientious man – and it was as such that the young patriot carried out his work as a computer expert for various American secret services. Being in this position he gained insight into the increasingly comprehensive, not to mention illegal, surveillance techniques employed by the USA. Deeply disappointed, Snowden made the decision to change his life: in June 2013, the 29-year-old met Guardian journalist Glen Greenwald and filmmaker Laura Poitras and presented them with strictly confidential secret service documents in order for them to enlighten the global public.