Laurent is seeking a path in life after living his childhood and teenage years in laziness. He has a conflictual relationship with Rodolphe, his father and both are too emotional to express their mutual affection. Despite the women of his life hanging around him , Rodolphe has but one obsession :meeting Marguerite again, the first love of his life.