Pericle is a noir film, a throwback to American movies of the '40s, with a tight rhythm and a plot which never misses a beat. The protagonist of the story, Pericle, works for an underworld boss and during one of his nomerous assignments he makes a serious mistake which damages another powerful boss. So he finds himself stuck in a situation which is well beyond him. Everyone wants to skin him alive, both his own boss to make sure he is pardoned by his rival and the latter to seek vengeance for the wrong he has been done. Pericle has no choice but to escape. During his escape, he meets a woman who lets him into her home and with her he starts a relationship which gradually turns into real affection. This will be a chance for him to grow, to become self-aware by refusing to follow the rules of his world.