A young Galician filmmaker emigrates to Sweden, where he performs a range of parttime jobs. Learning a new language and a fascination for the Swedish landscape become means of coping with the challenges of being a migrant. As he learns about the culture, society and lifestyle, he develops a new identity. Language and landscape become gateways into a new life.