The story revolves around 15-year-old Dounia, who lives with her mother on the Les Pyramides estate, where she is known by the nickname “bâtarde” (“Bastard”). She builds up a protective tomboy image for herself and resolves to become a big shot in the neighbourhood. An intense friendship and a passionate love affair will then force her to face up to her contradictions.