Magnus Carlsen is widely known as the ‘Mozart of Chess’ because, unlike many chess grandmasters, he not only possesses an innate ability and a remarkable memory, but he blends those attributes with unrivaled creativity and intuition. Memorized moves and calculated probabilities can carry a chess player extremely far. But Magnus’ journey eventually proves that there can be other elements of the game, ones that are impossible to measure or calculate. From a young age Magnus Carlsen had aspirations of becoming a champion chess player. While many players seek out an intensely rigid environment to hone their skills, Magnus’ brilliance shines brightest when surrounded by his loving and supportive family. Through an extensive amount of archival footage and home movies, director Benjamin Ree reveals this young man’s unusual and rapid trajectory to the pinnacle of the chess world. This film allows the audience to not only peek inside this isolated community but also witness the maturation of a modern genius.