Franco Lucci is an entrepreneur who is facing bankruptcy: the salvation of his company depends on a big public contract that he could get with the help of a minister who is his friend. Franco and Michele, Franco's partner and brother-in-law, organized the perfect evening: they are going to offer a bribe to the minister and they found him a girl who is willing to sleep with him in exchange for a recommendation. However, because of the girl, the evening takes an unexpected turn.