The film portrays a little girl who was born in 1912 with fine yellow hair all over her body, including her face. Despite her different looks, Eva Arctander wanted to live like other children, and the movie follows her life between 1912 and 1936 in Norway, and later in Europe, covering her difficulties in gaining acceptance and the ways in which her life changes.