Thomas and Thomas, two thirtyish aspiring actors from Paris, leave for Greenland, where the father of one of them has been living for years. Life on the edge of the world, the isolation of the glaciers, their lives compared to the lives of the local population and their traditions, force them to put their existence back in perspective.