Loving Vincent is an investigation delving into the life and controversial death of Vincent Van Gogh, one of the world's most beloved painters, told by his paintings and by the characters that inhabit them. The intrigue unfolds through interviews with the characters closest to Vincent and through dramatic reconstructions of the events leading up to his death.