Italy , 1959. Guido , a ten year old boy , crosses the gate of a seminar , fascinated by the dream of becoming a priest . Soon becomes aware that being a good seminarian means bend at an unnatural education, inspired by an ascetic contempt for the body model , the obsession of sin , the sexual phobia repression of instincts and feelings .