The first feature film to address the Nazis’ euthanasia programme. Based on Robert Domes’ 2008 eponymous historical novel, Fog In August centres on the authentic life story of 13-year-old Ernst Lossa who was committed to a mental hospital in Sargau in 1942 because of his origins in a family of travellers. However, Ernst soon discovered the truth behind the hospital’s facade and sabotaged its euthanasia programme to help his new-found friends. But his actions did not go unnoticed by the institution’s administration.