The true story of the cargo ship SS Politician running aground off the coast of Eiriskay in 1941, releasing its cargo of whisky, has been immortalised in several books, plays, musicals, TV documentaries and most notably in the iconic and highly acclaimed Ealing classic Whisky Galore.