Russian citizen and Soviet-born Ukrainian native Vitaly Mansky crisscrosses Ukraine to explore Ukrainian society after the Maidan revolution as mirrored within his own large Ukrainian family. They live scattered all across the country: in Lviv, Odessa, the separatist area in Donbass, and Sevastopol on Crimea. The film is looking for reasons of the conflict after which citizens of a single country found themselves on a different sides of barricades including director’s own family.