Nine-year-old Johanna grows up in the Austrian provincial town Wels as a good Catholic girl in the late 60’s. When her blind grandmother Ruth tells her the secret about their Jewish past, the “sleeping dogs” of the family history awake. But unlike her traumatized mother Katharina, she doesn’t want to hide. Instead, she wants to be proud. Johanna becomes Hanna.