The story of the most famous hat in the world, ever since 1857, when Giuseppe Borsalino received his diploma as maître chapelier in Paris, returned to Alessandria and opened his first factory. His aspiration to conquer international markets, his rivalry with the family factory belonging to his competitors, the birth of the legend, through Hollywood movies from the 1930s. Top-class testimonials such as Robert Redford’s, interviews, analyses and above all film clips, from silent movies to the 21st century, present the magic of a timeless piece of clothing.