To his mind Karist is The Limestone Cowboy – the heroic protagonist from a tale woven and told by his late father, Noel. To his mind he's the quintessential hero and saviour from the American Wild West. But this is Malta, a lazy isle in the Mediterranean, thus to everyone else's mind Karist is unwell, a delusional village imbecile.