The screenplay is the story of an odd family during the 20th century. Four generations of “crazies” led by the character of Mum who lived 94 years and moved 27 times in her life. Moving was her only way ofconfronting troubles, dangers and conflicts. In reality, it was History that chased her throughout the country and made her go through a terrible century. At the incredible age of 94, Mum tells the story of these events to her daughter, nearly 100 years of often mischievous and heart-warming but also sometimes painful episodes.