The last drop for Jan's resolution is the voluntary death of his father-in-law, whose strength and patience ran dry. Grandma made decisions about Grandpa's life, old age as well as the funeral. Jan is sure that he and his wife Olga are on the same route. He recalls his past life when he used to have his own will and dreams and he wants to live again with dignity and freedom. He longs to control his own life again. And his solution is escape from the present life. In this movie we watch, in parallel ,the fates of Jan's married daughters Olinka and Alenka and his sons-in-law Erik and Pepík.