Summer 1992, three years after the fall of the Berlin wall; six months before the split of Czechoslovakia. Young homicide detective Richard Krauz, desperate to distinguish himself from the police officers of the former communist regime, receives a new case - a corpse with a nail driven through its skull that came up during grounds keeping at an old cemetery.