Jola, a forty-year-old Polish woman, have a blazing argument with her boss, bar owner Bernd. In the heat of the moment, she shoots him dead - or so she believes. In panic, she flees to her neighbor, Dora, a woman of her own age, who offers her a hiding place. Thrown together by desperate circumstances, an intensive relationship develops between the two very different women. When police suspicions against Jola prove unfounded, Dora begins to tell her lies about the state of the investigation in order to keep her in the flat.