Porn to be free is the first documentary giving an insight on the Italian 70’s and tracing porn’s incredible genesis from the first magazines, photoshoots, censorship issues to its political and social repercussions — such as the election of Porn-star Ilona Staller (Cicciolina), the first to become parliament’s member.