Professor Quignard and his research team study the PPM immunizing protein produced by penguins. Christophine, a young PhD student who is rather awkward and emotional, decides to inject herself with the penguin genome to help the professor in his research, and also to get closer to him... at the risk of becoming his guinea pig.