The rebellious youth of the sixties, aided by an idealistic and drug-enhanced openness, poured out into the streets by the thousands to protest against the system and the war in Vietnam. For some, this idealistic movement was not enough: they became active and violent revolutionaries, organizing such terrorist groups as the Black Panthers and the Red Brigades. In Germany, a young and disaffected radical by the name of Andreas Baader was soon to become the leader of one of the most dangerous terrorist groups in Europe, the Baader-Meinhof Gang.