‘37’ is inspired by a true story set in 1964, New York, where several neighbors witness the brutal murder and rape of Kitty Genovese and do not intervene. The film peeks into the lives of three disparate families, the lonely neighbor and the doorman. We understand their decisions not to act by understanding their day-to-day struggles.