Light Thereafter is an exploration of the complex mind of an emotionally volatile and socially alienated young man, Pavel, who sets across Europe in search of his idol, the enigmatic painter Arnaud. Desperately lonely and adrift, Pavel tries to adhere to the host of characters he meets along the way – a journey that ultimately leads him on a path of self discovery.