Ruslan, a Russian jack-of-all-trades, and Heinrich, a 10-year-old runaway each of them have a dream. Heinrich wants to become an astronaut and does everything he can to make his wish come true. Ruslan has the equally difficult-to-realise dream of traveling to the United States with three Russian friends.