Spring of 1873. People from all over the world come to the small village of Göschenen in the canton of Uri to work on the largest and most spectacular building site of modern times: the tunnel through the Gotthard mountain. Through the destinies of three young people in the electrifying initial stages of that period, Gotthard tells the story of a gigantic construction that, unlike any other event, brought the young European states closer together.