Jorge de Sena was forced to leave his country. First he moved to Brazil, and later to the USA. He never returned to Portugal. During his 20-year-long exile, he kept an epistolary correspondence with Sophia de Mello Breyner Andresen. These letters are a testimony of the profound friendship between the two poets, letters of longing and of desire to “fill years of distance with hours of conversation”. Through excerpts and verses, a dialog is established, revealing their divergent opinions but mostly their strong bond, and their efforts to preserve it until their last breaths.