In 1964, Che asked the young Jean Ziegler to remain in Switzerland to combat the “brain of the capitalist Monster”. Subsequently, as a writer, professor, congressman and colleague of Kofi Annan, Ziegler, through his books and speeches, never ceased to denounce injustices, the power of the capitalist oligarchies and those responsible for world hunger. Now, at the age of 82, his books are sold all over the world, and he is still fighting, within the UN, to honor his promise to Che. On a trip to Cuba with his wife Erica, his revolutionary ideas are put to the test when he discovers the changes taking place on the island. In terms of the “Monster”, is Ziegler one of the victors or one of the losers?