Dorante, an impoverished young man, is taken on as a secretary by Araminte, a rich widow with whom he is secretly in love. The valet Dubois does all he can to get Araminte to fall in love with Dorante. Following his staging of Marivaux’s comedy at the Odéon theater, Luc Bondy turns the whole theater building into a film studio, placing his actors in the foyer, under the stage, in the kitchens, using the most unusual and unexpected spots to invent a new dynamic between theater and film.