The filmmaker explores the life and work of the Austrian novelist, playwright and political activist, Peter Handke. The titles of his books sound like the tunes in a jukebox: Offending the Audience and Other Spoken Plays, The Goalie’s Anxiety at the Penalty Kick or A Sorrow Beyond Dreams. In the 1960s, he was the definition of a “pop star” author. Yet as soon as he started making the bestseller lists, he turned his back on stardom and went travelling, taking his readers along with him, dragging them into the rhythm and precision of his language and into his own examination of reality. As a young man, and still now, in his daily life, Peter Handke never stopped asking: “Where are we now?” and “How should we live?”