April 1942. The war seems far away in the small Swiss town of Payerne. Yet the local economy is weak, people are malcontent. The cafes are full of sinister characters. Garage owner Fernand Ischi and his men have sworn fealty to the Nazi Party. They dream of catching Adolf Hitler’s attention. On April 16, the next local cattle fair will take place and Arthur Bloch, a livestock dealer, will attend. That is the day a Jew will be killed as an example.