It all started with a small school exercise book. Its pages were covered with the courageous testimonies of 300 Central African women, girls and men revealing what Congolese mercenaries did to them in the wake of the last armed conflict in 2008. But already, while they try to handle their difficult daily lives with confidence and while the legal prosecution of crimes committed during the conflict is still in progress in The Hague, the next war breaks out in the Central African Republic.