Axèle is a photographer, Camille is a writer. They meet when they are both awarded a year’s residency at the Villa Medici in Rome. Camille is accompanied by her husband Marc Landré, an acclaimed author. When their marriage becomes curiously competitive, Camille becomes close to Axèle. But who is Axèle really? A committed, uncompromising artist who identifies with her work? Or the ghost of the Villa? From their year at the Villa Medici, where bodies and minds are liberated, no one will emerge intact.