“My best friend, Anna, asked me if I would mind taking her fifteen-year-old son Itvan to Berlin with me. I accepted immediately.” An elegant, refined man in his forties sets off with Itvan on a long, enjoyable journey, his Winter Journey.
They cross snowbound Germany by car. As the man drives the boy through cities and countryside, Itvan discovers the past and the vast job of reunification now underway.