Through a grey blanket of clouds, we barely discern the contours of Mount Fuji, a volcano with many faces. 4,500 exceptional and diverse photographs from the past 150 years form the basis for Ascent. Made entirely with stills, it is a filmic experiment balancing between documentary and fiction, photography and film, where an English woman and her deceased Japanese partner, Hiroshi, lead the way. As Mount Fuji is climbed across geographical, temporal and cultural divides, the narrative unfolds, exploring unexpected paths.