Moscow, early 90s. Polina, aged 8, is a gifted ballerina. From a modest background she joins the prestigious school of Professor Bojinsky, who trains dancers for the Bolshoi. He immediately grasps her tremendous potential and makes her work so hard that at only 18 her dream finally comes true and she enters the prestigious Bolshoi. This is when she meets Adrien, a charming French dancer. He will help her to discover not only love but, more importantly, a new form of dance, more contemporary and expressive, a kind of dance that will change her life forever. From Moscow to Aix-En-Provence and Antwerp, from success to disillusion, we follow Polina's incredible destiny.