Made entirely of archival footage, the film tells the parable of the extremist political struggles in Italy in the years between 1967 and 1977, that between idealism and dreams, but also violence and crimes, pursued the idea of the revolution, trying the "Assault to Heaven". Divided into three movements like a musical score, the film expresses the feeling that today we keep of those years, mixing personal memory, history, food for thought and desire for transfiguration.