Every year, in Italy, in Europe and in the world, a higher and higher number of people affirms to feel possessed by Satan. The Catholic Church responds to this emergency training more and more exorcist priests. The veteran Father Cataldo is one of them. Gloria, Enrico, Anna and Giulia follow, Father Cataldo’s mass and look for a cure to their disease, for which they’re not able to find labels nor answers. To what extent is each of us, believer or not, ready to push himself to show other people a discomfort, an illness? And even it actually was Satan, what are we ready to suffer, to be “delivered from evil” here and now? LIBERA NOS is the story about the practice of exorcism and people’s issues of everyday life: the contrasts between ancient traditions and modern habits, between sacred and profane, meet in this astonishing documentary and reveal themselves disturbing and hilarious at the same time.