The Oath follows Finnur, a successful heart surgeon and father of two. When his daughter, Anna, gets mixed up with a manipulative, drug-dealing boyfriend, his family life begins to unravel. And as the boyfriend’s grip tightens around Anna and the entire family, he feels he is forced to take drastic measures.